mandag den 30. juli 2012

Instagram



Kender I Instagram? 

Jeg har fornyligt stiftet bekendskab med dette fantastiske sjove program til mobiltelefonen (og iPad) 

For en 'snapfotomaniac' som jeg, er Instagram perfekt. Det fungere som en væg, hvor du deler dine snapfotos. Har du en iPhone henter du App én i App Store (den er gratis) Derefter opretter du en profil og så er det bare at gå i krig med at dele snapfotos. Inden du deler dine billeder har du forskellige muligheder for at redigere dem og kan bla. lave rammer m.m.

Der findes desuden et tillægs App der hedder InstaCollage hvor du kan lave collager og sjove rammer, ansigter og tekster.


Man har mulighed for at følge hinanden, og være Followers. Man kan så 'Like' eller kommentere hinandens billeder. 

Mit brugernavn er amel05 og du er meget velkommen til at følge mig. Har du også et brugernavn så skriv det gerne i et indlæg så vil jeg også gerne følge dig.














TILFØJET SENERE:

Her ser i nogle af mine billeder inden de er 'redigeret' i Instagram. 




18 kommentarer:

  1. Hmm ... jeg har også være forbi tanken om Instagram, men slog det hen igen til fordel for facebook, hvor det jo også er muligt at opdatere med foto dagligt. Hvad er dine erfaringer når du sætter FB op mod Instagram?

    SvarSlet
    Svar
    1. For mig er Facebook mere personligt og selvom jeg nok er en der opdatere ofte og deler mange billeder synes jeg Instagram er smart. På Instagram uploader jeg alle mulige billeder og en gang imellem deler jeg billederne med FB, men ikke altid, så tror jeg mine venne på FB ville blive trætte. På FB er det mere personlige billeder jeg deler, det er det ikke på Instagram. På Instagram opdatere jeg med mange billeder dagligt, for mig er det et sted at "komme af med" de mange tusind billeder jeg har på min iPhone.

      Prøv det Susanne, du kan jo altid bare hoppe ud af det igen hvis ikke det er noget for dig :-)

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  2. Det program skal jeg da også i gang med at lege med! Tak for info., Anne Mette.

    SvarSlet
    Svar
    1. Velkomme Marianne :-) Husk at dele dit brugernavn så jeg kan følge dig ;-)

      Slet
  3. Har lige været inde på din side igen, fordi jeg glemte navnene, da jeg gik i vandret. Må også lige sige, Anne-Mette, at det er da nogle helt vildt lækre fotos, du ahr taget! Er der "stylet" ved farverne? De virker meget intense!

    SvarSlet
    Svar
    1. Marianne billederne er stylet på den måde at når du tilføjer billedet i Instagram får du mulighed for at vælge en style, den gør billederne skarpe, ændre ders farve, giver dem ramme osv. alt efter hvilken style du vælger.

      Prøv at se de 3 nederste billeder jeg nu har lagt ind i dette indlæg. Det er før billeder :-) Håber du er ved at være i lodret igen *kram*

      Kh. Anne-Mette

      Slet
    2. JA, det var sjovt at se.
      Det er jo altså ikke fordi jeg ikke vil dele, jeg er bare ikke kommet så langt. Kan jo ikke koncentrere mig så længe ad gangen, som du måske ved. Og vandret - ja, det er jeg i hver eneste dag, flere gange om dagen. Men i lodret - det er jeg nu. Skal på havebesøg om et par timer, så skal ud og finde "gaver" med spaden.
      Krammer til dig også. Nyd dagen!

      Slet
  4. Alletiders! Jeg har ipad, så den vil jeg tjekke ud.
    Tak og rigtig god dag,
    Sommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja gør det Rose, det er alletiders og fungere også fint på iPad

      Slet
  5. Jeg synes også det er vældig sjovt med Instagram, jeg lægger blandede billeder ind - hvad jeg li synes er sjovt og ting jeg lige falder over:)
    Læste dit andet indlæg vedr. app'en den anden dag, så følger dig allerede :)

    Mvh Sandra - mit navn derinde er sandrafromberg

    SvarSlet
    Svar
    1. Det er det jeg synes er sjovt med Instagram, blandede billeder af hvad man lige falder over. Sandra jeg har også tilføjet dig :-)

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  6. Tak for info - Jeg har længe gået og tænkt på at kigge på Instagram. Men orkede ikke helt. Du giver en god forklaring og det virker meget enkelt, så det vil jeg helt sikkert prøve :-) Tak for det.

    Kender du Pinterest? Den bruger jeg - men der kan man ikke rigtig redigere i billederne..

    SvarSlet
    Svar
    1. :-) Scrollede lige på din side og så Pinterest logoet :-) Så JA det gør du jo .. Heheh

      Slet
    2. SÅ kom jeg igang. Har tilføjet dig AnneMette :-)

      Slet
    3. Ja jeg kender godt Pinterest, men bruger det faktisk ikke så meget. Jeg har også tilføjet dig :-)

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  7. Spændende ser det ud, jeg har nu fået installeret instagram både på iPhone og iPad , men kan bare ikke komme videre , jeg skal skrive usernavn og password , lige meget hvad jeg vælger at skrive kommer jeg ikke videre ?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hmm kan du ikke logge ind. Du skal oprette dig som bruger først og så derefter logge ind.

      Slet
  8. Jeps nu er det lykkedes ,misbruger navn er migogipsen

    SvarSlet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...